Skip navigation

Institute of Family Relations

Lietuviškai

Childs emotional competences training

Emocijos ir emociniai gebėjimai pradeda vystytis kartu su žmogaus atėjimu į šį pasaulį. Esant normaliai raidai ikimokyklinio amžiaus vaikai jau geba atpažinti kitų žmonių pagrindines emocijas, toliau vystosi gebėjimas atpažinti ir sudėtines emocijas, reguliuoti savo emocines reakcijas. Vaiko emocinės kompetencijos vystymuisi ypatingos reikšmės turi bendravimas šeimoje, tarpusavio santykių kokybė, saugi ir palaikanti aplinka.

Mokslininkai nustatė, kad vaikai stokojantys emocinės kompetencijos pasižymi prastesne akademine adaptacija (blogiau mokosi, praleidinėja pamokas). Šie vaikai patiria sunkumų atpažįstant bendraamžių ir valdant savo emocijas, o tai juos skatina elgtis agresyviai. Kaip šios problemos sprendimą VšĮ Šeimos santykių instituto specialistai sukūrė netradicinio mokymo modelį VEIK (Vaikų Emocinės Išraiškos Kontrolė), kuris yra paremtas ilgamete jų patirtimi, įvairiais psichologijos teoriniais modeliais, iš Norvegijos specialistų perimtu ART (Aggression Replacement Trainings) metodu.

VEIK modelis gali:

  • Padėti vaikams suprasti, kad yra ryšys tarp minčių, jausmų ir elgesio;
  • mokyti vaikus stebėti savo emocines būsenas, atpažinti ir įvardinti jausmus, fiziologinius jausmų signalus;
  • stiprinti savitvardą ir impulsų kontrolę, parodant būdus, kaip galima nukreipti impulsyvų elgesį socialiai priimtina linkme;
  • mokyti laikytis ribų;
  • ugdyti atsparumą stresui;
  • lavinti gebėjimą suprasti kitus žmones, mokyti atjausti (tam reikia išmokti klausytis kitų);
  • keisti nepriimtiną elgesį tinkamu;
  • ugdyti moralinę atsakomybę;
  • mokyti ieškoti tinkamų problemų sprendimų.

Šiuo laikotarpiu VšĮ Šeimos santykių institutas įgyvendina ES struktūrinių fondų finansuojamą projektą, kuriuo siekiama įdiegti netradicinį ugdymo modelį 10 Lietuvos mokyklų bei stiprinti mokinių esmines kompetencijas.

Psychological help online

Skype
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net) Enter text